Kierowca samochodu ciężarowego

Pracuję w firmie zajmującej się handlem częściami do aut oraz serwisem jako kierowca. W moim mieście znajduje się jej główna siedziba. Oprócz placówki głównej właściciel posiada jeszcze wiele oddziałów w Polsce oraz za granicą. Wszystkie oddziały codziennie składają zamówienia na towar, który znajduje się na magazynie głównej siedziby.

Tankowanie adblue w Puławach

adblue puławyAby zamówiony towar był dostępny dla klienta na drugi dzień transport między oddziałami odbywa się wyłącznie nocą. Przed wyjazdem w trasę zawsze tankujemy samochód ciężarowy na pobliskiej stacji. Jednak tym razem zmiennik zapomniał uzupełnić adblue czyli czynnika, który ogranicza emisję tlenków azotu przez auto. Tlenki te stanowią główne źródło zanieczyszczenia atmosferycznego oraz przyczyniają się do powstawania smogu w miastach. Stosuje się go we wszystkich samochodach z silnikami wysokoprężnymi. Czynnik nie jest trujący ani drogi a jego średnie zużycie wynosi pięć procent spalanego oleju napędowego. Gdy przyjechaliśmy już większość trasy na wyświetlaczu pojawiła się informacja o niskim poziomie czynnika. Aby uzupełnić adblue puławy były najbliższym miastem gdzie mogliśmy to zrobić. Jednak do przejechania zostało jeszcze dziesięć kilometrów. Gdy dotarliśmy na stację benzynową jego poziom był już bliski zero. Gdybyśmy nie zatankowali adblue samochód mógłby jeszcze jechać kilka kilometrów a później przełączyłby się w tryb warsztatowy i poruszał się z ograniczoną prędkością. Po uzupełnieniu paliwa oraz czynnika wyruszyliśmy w dalszą drogę.

Na pace mamy jeszcze towar, który musi trafić do trzech oddziałów w różnych miastach. Po dotarciu do każdego punktu zostawiamy zamówiony dzień wcześniej asortyment oraz zabieramy puste pojemniki i palety z wcześniejszej dostawy. I tak noc w noc jeździmy tą samą trasą aby dostarczać zamawiany przez oddziały towar by klienci nie musieli za długo na niego czekać.